Skuteczna kampania reklamowa dla placówki bankowej

Skuteczna kampania reklamowa dla placówki bankowej

Nie bez powodu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. To powiedzenie odnosi się do każdej branży, również usługowej czy finansowej. Dziś zastanowimy się, jak zorganizować skuteczną i wydajną kampanię reklamową dla lokalnej placówki banku. Konkurencja w tym segmencie jest naprawdę duża, dlatego strategia musi być dobrze przemyślana.

Narzędzia, które warto wykorzystać

Aby realizowana kampania przyniosła oczekiwane rezultaty, należy najpierw przeanalizować działania konkurencji oraz dobrze zaplanować budżet, który możemy przeznaczyć na promocję. Reklama i marketing łączą w sobie szereg różnego rodzaju narzędzi, spośród których trzeba wybrać te najlepsze i optymalne z punktu widzenia danej branży. W przypadku promowania placówki bankowej absolutną podstawą jest reklama w mediach społecznościowych i wyszukiwarkach, ponieważ to właśnie w sieci potencjalni klienci poszukują tego typu usługodawców. Dobrym rozwiązaniem jest również inwestycja w reklamę outdoorową, czyli różnego rodzaju billboardy, plakaty oraz nowoczesne telebimy reklamowe. Taka forma promocji pozwala dotrzeć do tych użytkowników, którzy np. nie korzystają z internetu. Reklama w przestrzeni miejskiej doskonale wspiera również kampanie o lokalnym zasięgu, ponieważ poszczególne nośniki mogą być ustawione dokładnie tam, gdzie przebywa grupa docelowa placówki banku.

Jakie usługi promować w szczególności?

Każdy bank ma w swojej ofercie niezwykle wiele różnego rodzaju produktów. Są to m.in. konta bankowe, kredyty, lokaty czy karty kredytowe. Promowanie wszystkich usług jednocześnie mija się z celem, a poza tym na starcie wykorzystujemy wówczas cały potencjał reklamowy za jednym razem. Dużo lepszym rozwiązaniem są tzw. testy A/B, czyli emitowanie dwóch przekazów reklamowych odnoszących się do różnych produktów i sprawdzanie, który z nich przyniósł placówce więcej nowych klientów. Zdecydowana większość klientów zgłasza się do banku po pomoc finansową, czyli np kredyt hipoteczny, dlatego tego typu usługi powinny być z kolei promowane w sposób ciągły. Warto również reklamować usługi doradcze i z zakresu pomocy prawnej. Jeśli chodzi np. o odfrankowienie kredytu, kancelaria finansowa pobiera od klientów dość duże prowizje. Jeśli bank oferuje wsparcie z tego zakresu zupełnie bezpłatnie lub jako dodatek do kredytu hipotecznego, jedna z kampanii powinna promować ten fakt.

Realizację kampanii reklamowej warto powierzyć w ręce specjalistów. Tego typu współpraca to gwarancja skuteczności i efektów w postaci nowych klientów banku.