Jak zadbać o wizerunek kancelarii finansowej?

Jak zadbać o wizerunek kancelarii finansowej?

Sukces każdej kancelarii finansowej jest w dużej mierze uzależniony od jej wizerunku, który przekłada się z kolei na zaufanie wśród potencjalnych klientów. Kwestie finansowe są bowiem na tyle delikatne, że odbiorcy powierzają je w ręce tylko sprawdzonych i cenionych specjalistów. Jak zatem zadbać o dobry PR kancelarii finansowej?

Przejrzysta oferta

Jednym z kluczowych aspektów budowania solidnego wizerunku kancelarii finansowej jest uczciwa i przejrzysta oferta, z której zrozumieniem odbiorca nie będzie miał najmniejszego problemu. Mamy tu na myśli przede wszystkim zrezygnowanie ze specjalistycznego słownictwa, wobec którego potencjalny klient mógłby poczuć się mniej kompetentny i nieco urażony. Do odbiorców lepiej jest bowiem przemawiać ich własnym językiem, który jednocześnie będzie krótki i zrozumiały. Jak to wygląda w praktyce? Zamiast dodawać do oferty długie sformułowania typu: negocjacje z wierzycielem na szczeblu decyzyjnym w kwestiach związanych z unieważnieniem umowy kredytowej zawartej we frankach szwajcarskich, o wiele lepiej jest zapisać: odfrankowienie kredytu – kancelaria X wesprze cię w tym trudnym procesie. Taki język niezwykle pozytywnie wpływa na pozytywny odbiór i wizerunek kancelarii doradztwa finansowego.

Odpowiednie osoby na odpowiednich miejscach

Nie bez powodu mówi się, że najlepszy PR robią firmie jej pracownicy. Z tego powodu warto zadbać o wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę, która będzie wizytówka kancelarii. Pod żadnym pozorem nie można również pomijać stanowisk, które nie mają w obowiązkach bezpośredniego kontaktu z klientami, ale odgrywają niezwykle istotną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu całej firmy. Mamy tu na myśli przede wszystkim osoby odpowiedzialne za kadry, kwestie administracyjne czy usługi księgowe. Wrocław czy Warszawa – w każdej kancelarii finansowej nie może zabraknąć wykształconych pracowników na tego typu stanowiskach!

Spójna komunikacja reklamowa

Ostatnią kwestią, na które zdecydowanie warto zwrócić uwagę podczas budowania wizerunku kancelarii finansowej, jest oczywiście przemyślana strategia reklamowa. To za sprawą komunikatów reklamowych i marketingowych odbiorcy najczęściej dowiadują się o usługach danej firmy. Jest to zatem doskonała okazja, aby uruchomić kampanię, która jednocześnie będzie pełniła funkcję sprzedażową i wizerunkową. W tym celu najlepiej jest wykorzystać reklamę internetową oraz spektakularne nośniki zewnętrzne, jak np. siatki wielkoformatowe, billboardy czy telebimy reklamowe, które doskonale oddziałują na podświadomość odbiorców.